a legjobb hely

A blog célja a hajdúság vonzáskörzetében - Hajdúnánásra koncentrálva - az éjszakai- és kulturális élet főbb eseményeinek bemutatása. A kommentelés indapass mellett lehetséges, erről bővebben a lentebb található FAQ-ban, mindenki legyen szíves homo sapiens módjára hozzászólni a témákhoz, a kötekedő, másokat becsmérlő bejegyzések törölve lesznek. A politikát - még ha a blog nevéből egyesek erre is következtettek - nem fogjuk tolerálni.

Kontakt/Info

Utolsó kommentek

Kritika - Június 19. Művház melletti rock-metal koncertek

superzen 2010.06.20. 14:38

Tegnap este az elmúlt évek legnagyszabásúbb nánási zenei rendezvényének lehettünk tanúi, amelyről több cikk fog születni, mint eddig bármiről itt, a blogon. A négy koncert négy külön cikket érdemel, minden zenekar ki lesz vesézve, azonban illendő egy általános cikket is írni magáról a rendezvényről - milyen volt a szervezés, a hangosítás, milyen egyéb programok voltak, és ami ismét hibázott valamennyire - a közönség.

Első körben a helyszínre térnék ki: csillagos ötös a választás, sokkal jobb - és jobban hangosítható - mint a szabadtéri színpad, a színpadtechnika, füstgép, fények mind gyakorlatilag profi megoldások voltak. A hangosítást sem érheti túl sok kritika - bár még én mindig túl sok éneket hallottam, illetve az utolsó fellépő tamjain nem ártott volna egy kicsit tompítani, de ennyi baj legyen, ezeket az apróságokat leszámítva konstatálhatom, hogy a művházas hangcucc hibátlanul meg tud szólalni.

A standosok jelen voltak, jó árakon szolgáltatták a szolgáltatnivalót, erre külön nem is térnék ki.

A fellépők kiválasztása sem hibázott, de róluk már korábban is írtunk egy-két szót, meg mindegyikük fog kapni egy-egy cikket. A PG és a Nemo - mindkettő telitalálat volt a nánási közönségnek, az Áttörés pedig egyre fejlődik és könnyen lehet, hogy többre viszik, mint gondolnánk. A HYPO a koncert elején elkövetett bakival - igen, volt némi playback is, CD-ről - és egy telített piac telített és haldokló stílusával újat nem mutatott, csak embereket csábított - valahogy a katarzis elmaradt, és a show sem volt olyan ütős, mint azt vártuk.

Ami hibázott szervezői részről, az nagyon elemi és mégis nagy probléma: nem volt kuka! Elhiszem, hogy utána lesz, aki eltakarítja a szemetet, de így hogyan neveljünk bárkit is környezettudatosságra? A nézőtér közelében egyetlen kuka sem volt, ami szerintem azért gáz dolog, mert még az sem dobhatta szemetesbe a sörösdobozt, aki szerette volna.

Mi hibázott még? A közönség egy olyan része hiányzott, akik lassacskán tényleg leírják magukat a rockerség szemében, és degradálják magukat fekete pólóban járó alkesszé. Nem a megjelent, egyébként igen szép számú közönségről szóltam, mert úgy gondolom, hogy a sem a fellépők, sem a szervezők részéről nem érheti kritika az összegyűlt szép kis tömeget. Ez azoknak szólt, akik a French Girls Feet koncertre sem jöttek el, illetve a koncert után - átpillantva a Lordba - már rég ott vedeltek. Szerintem semmivel nem került többe a bolti sör, kocsma van minden nap, ilyen sok koncert meg nem sűrűn - főleg Nánáson, így aztán szégyellje el magát minden rocker, aki a Lordban ült a koncert helyett!
Sírhat a szájuk, hogy nincs Nánáson semmi - ha van valami, és nem mennek el, akkor inkább maradjanak csendben, hiszen ez a koncert nekik lett szervezve. Érdekes módon a szomszédaink képesek voltak benzinpénzre áldozni azért, hogy átjöjjenek, egyesek meg tíz perc sétára nem hajlandóak, de azért nekik szar hely Nánás. Épp ezért valószínűleg a blogolók rockbulikat nem ide fognak hozni, hanem Dorogra, mert az ottani közönség lelkessége és tökössége egyértelműen megérdemli, hogy ott legyen buli - az itthoniak meg, ha így állnak hozzá, nyugodtan részegedjenek sárga földig minden héten, és ne történjen semmi az életükben. Felháborító! (Persze csak az vegye ezt magára, akinek inge).

Címkék: rock metál koncert közönség nightwish stand rocker nemo áttörés művház alkesz szabadtér hypo nánás pg csoport

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://legjobbhely.blog.hu/api/trackback/id/tr192095676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KÉNSAV 2010.06.20. 15:32:15

Amúgy igazat kell adjak, most komolyan, hogy meri rockernek nevezni magát az, aki nem jár el koncertre? Ez emo magatartás, kérem: sír a száj, de a fejét ki nem húzná a valagából. Még az emók is eljárnak koncertekre :D

Uncle_Joe 2010.06.20. 18:09:54

honnan tudjatok, hogy a nanasi rockereknek pont az a par zenekar kellett, ami itt fellepett? teszemazt en rocker vagyok es eljon a nagy nap, amikor fellep kis varosomban a tankcsapda. fasza, de attol, hogy rocker vagyok, meg hidegen hagy a tankcsapda, mert nekem mondjuk nem ok, hanem a kgb kell.

Uncle_Joe 2010.06.20. 18:11:12

zenekar es zenekar kozott is van kulonbseg ugyanazon a zsaneren belul is.

(KENE MAR EGY SZERKESZTES GOMB!)

superzen 2010.06.20. 18:15:33

Erre csak annyit tudok mondani, hogy addig NEM LESZ TANKCSAPDA, amíg kisebb zenekarokra nem mennek el az emberek. Egy Tankcsapdát kifizetni nem kevés pénz, amire például úgy lenne a leglogikusabb előteremteni a pénzt, hogy előtte szervezni koncerteket, amire elmennek az emberek.

Igenis gáz az, hogy az emberek nem mennek el csak meghallgatni mindent. Egyrészt mert így saját magukat fosztják meg az élő zene varázsától, másrészt meg nem gondolnak abba bele, hogy nem lesz Nánáson soha igazi Nightwish koncert.

Én személy szerint nem szeretem a Nightwisht, még is élveztem a koncertet. Nem szeretem a PG Csoportot sem, mégis odabaszós koncertet adtak. Ha nem értékeljük azt ami van, akkor nem kapunk semmit és csak a szánk fog sírni. Magyarul válogatós ló éhendöglik - és a nánási életen 100%-ig ez a döglődés látható.

Mindenkisenki 2010.06.20. 19:22:45

Jó hangulat lett volna megint a délután, ha kicsit többen vagyunk ismerősök. Voltunk szép számmal, de szétszórtan.
Az Áttöréssel az volt a baj, hogy volt pontatlanság rendesen, és Józsi, a gitáros nem elég jó ahhoz, hogy egyedül ellássa a gitáros posztot, kell mellé egy másod, vagy egy szóló gitáros. A számokkal sem volt nagy baj, nekem kicsit egyhangúnak tűntek, a szólók meg elég lightosak voltak, Pista jól teljesített,(nánáson nincs még egy ilyen dobos) bár többet kéne járnia próbára, Gyuri jól helytállt, éneklés közben jól kezelte a bőgőt, csak nem tetszett a basszus szand, lehet a hangosítás miatt, nem tudom. A hypóról lemaradtam,mert elég beteg vagyok mostanában, jó kis napszúrás. De tudom, mire képesek, és ha hűek voltak magukhoz, nem lehetett nagy gáz. P.G. Csoportot megnéztem volna, A Nemo meg nem érdekelt annyira, annyira nem jön be maga a az anyazenekar sem, a Nightwish, meg úgysem tudják olyan jól visszaadni.

KÉNSAV 2010.06.20. 19:46:13

Tankcsapdára jó hogy nem mégy el, mert a csapból is az folyik, és nyilvánvalóan tudod, hogy már kiégtek, szar az egész. De valamit megnézni, amit esetleg nem ismersz, érdeklődés céljából, szerintem pozitív dolog. Nemtom, volt-e belépő, mert ha nem volt, akkor szerintem nem hal bele az ember, hogy legalább arra sétáljon, megnézni, hogy ez most fekszik-e neki.

Uncle_Joe 2010.06.20. 20:58:37

ne ugorjatok mar ennyire ra a tankcsapdara, csak peldakent hoztam fel. errol a "nem ismerem de megnezem oket" dologrol meg annyit, hogy en nem megyek ugy oda koncertre, hogy elotte nem hallgatnek meg egy diszkot / best ofot az illeto bandatol (lehetoleg live best of). nyilvan ez csak nagyobb bandakra alkalmazhato, ilyen kis egyutteseknel vagy myspace-t nez az ember, vagy kerdezget olyanokat, akik ismerik oket. a lenyeg az, hogy felesleges idopocsekolas, meg csalodas az, hogyha odamesz egy (PELDA kovetkezik) "satankurvai" banda koncertjere, es te azt varod, hogy fasza deathmetalt jatszanak, erre kiderul, hogy valami szoda-szar nyavalygos nyaltenger az egesz. persze benne van, hogy pozitiv csalodas er, de inkabb akkor mar maradok a szokasos soromnel, azt legalabb ismerem, tarsasagaban nem erhet csalodas. csak gondoltam megprobalom megvilagitani a lordos metalarcok tavolmaradasanak okait / kicsit a lordosok oldalarol is korbejarni a temat.

Ilaj 2010.06.20. 21:32:59

Szerintem a PG-csoport egyáltalán nem kis zenekar és zenét sem nehéz tőlük találni a neten.Ráadásul nagyon tudnak zenélni.Nem szoktam hallgatni őket de amit az elmúlt 2 nánási koncerten csináltak az sztem mindenki számára élvezhető.A csalódásról pedig annyit hogy szerintem csalódni nagy zenekarokban lehet igazán mert meghallgatod,hogy de jó meg ismered az összes számukat vágod az összes szöveget elmész és egyszerűen hallgathatatlan.

Uncle_Joe 2010.06.20. 21:42:15

az, hogy mi elvezheto, meg mi nem, izles kerdese. en az elozo hsz-emben csupan megprobaltam elkepzelni, hogy milyen ervekkel vedekezhet egy lordos metalarc, aki inkabb a sorebe kapaszkodik, mintsem elmenjen koncertre.

egyebkent en mar csalodtam kis (haverokbol allo) zenekarban is, es ez messze nagyobb volt, mint egy "nagy" zenekarban valo csalodas, mivel mig egy hires zenekar, akarmennyire is szeretem oket, csak tavoli arcokbol all, mig egy haveri zenekar azert kozelebb all az ember szivehez, es mint ilyen, sokkalta jobban faj, ha csalodast okoz.

rockandloller 2010.06.20. 21:45:05

Részemről annyit, hogy a youtube és hasonló netes dolgok alapján nem sok jót vártam a Nemo-tól, és a Nightwish rajongója se nagyon voltam/vagyok/leszek, illetve az ilyen karakteresebb/jellegzetesebb zenekarok tribute-jai eléggé negatív csalódások számomra, de ez tényleg nagyon fasza volt. Hazamehettem volna hamarabb is, mivel csak az első három zenekar érdekelt, nem tettem és jól jártam. Nem mondom, hogy mindenki aki lordban meg akármerre volt ezt mondaná, de biztos van pár ember aki hasonlót tapasztalt volna, így jártak. Aki kisvárosban él és nincs más dolga, annak érdemes lenne az ilyesmiknek esélyt adni, de ha nem, hát nem, marad a fotelrockerkedés meg siránkozás, hogy itt sose történik semmi...

KÉNSAV 2010.06.21. 10:15:25

@Uncle_Joe: Teljesen érthető megközelítést írtál le, és megértem az olyanokat is, akik így állnak hozzá. Tény, hogy jobb egy koncert, ha ismered is a számokat. A jelen fellépőknél még oké, hogy van némi referencia-alap, de pl. abszolút "kezdő", induló zenekaroknál, akik még demófelvételt se tudtak készíteni rendesen, myspace-en sincsenek fent, se youtube-on, de esetleg igen tehetségesek - az ilyeneknek a koncertek szolgáltatják igazán a publicitást, és érdeklődő emberek híján csak megszívták, pedig ki tudja, hány embernek tetszene az a zene, amit játszanak. Nánáson pedig igen ritka, hogy nagy nevű zenekar lépjen fel, úgyhogy szerintem aki némi életet vár a városba, nem árt picit nyitottabb szemmel hozzáállni a dolgokhoz. Amúgy lehet igen pozitívan csalódni zenekarban, amit korábban elítéltél: pl. a Kerekes Band-től van a Lord zenegépében egy szám, és az bűn rossz. Unalmas, nincs eleje, nincs vége. Ugyanakkor Hegyalján a vihar elől menedéket lelve pont az ő koncertjüknél lyukadtunk ki, és nagyon tetszett. Nyilvánvalóan ezt küszöbölné ki, amit említettél, a diszkográfia és lehetőség szerint élő besztof révén történő ismerkedés, ami szerintem igen értékelendő hozzáállás. Ugyanakkor nem jellemző mindenkire, mert valakiknek kevesebbet jelent a zene, mint mondjuk nekünk.

Uncle_Joe 2010.06.21. 10:55:07

@KÉNSAV: irtam is, hogy ha a zenekar olyan szinten noname, hogy nincs fent meg egy elektronikus labnyom-toredekuk sem, akkor kerdezgetni kell olyan embereket, akik ismerik / hallottak mar oket. de en is azt mondom azert, hogy egy nagyon durvan kezdo banda koncertjere inkabb nem mennek el, mert elsirnam magam, olyan szar a legtobb.

egyebkent ez a problema kivaloan szemlelteti azt, hogy miert haldoklik a videki kulturalis elet. a fiatalok tobbsege szarik mindenbe, a moziba, a koncertekbe, mert filmet nez meg zenet hallgat otthon, viszont piat nem lehet letolteni a netrol...szanalom.

(mielott meg valaki megkerdezne, hogy en miert nem voltam ott: tomegfobias mizantrop fasz vagyok, es jobban preferalom a zenet akkor, mikor nem arra kell figyelnem, hogy elo pajzs legyek a parom korul ami megvedi a HATSO sorokban vergodo reszeg gecik, valamint a soruket tartani alig tudo faszfejek ellen.)

Hajdesz 2010.06.21. 11:11:24

@Uncle_Joe:
A középső részt én már régebben bővebben kifejtettem... VALÓBAN: manapság a "leszarunk mindent" elv a divat! :/ =(

KÉNSAV 2010.06.21. 12:38:48

@Uncle_Joe: Ez a legszomorúbb az egészben, hogy ez egytől egyig igaz. És ha azt vesszük, ez némi szelekciós módszer: mostanság zenésznek lenni is divat lett, a mezőny felhígult, a gané elöntött minket, és az átlagember inkább nem kíván leúszni a mélybe gyöngyöt halászni, ha vannak a felszínen is elfogadott darabok. Nagyobb városokban ez kevésbé érződik, mert szélesebb a kínálat.

superzen 2010.06.21. 13:18:20

Az értékkeresés nem csak helyi, hanem országos hiányosság. Azonban tőlünk nyugatabbra, pl. Győr és Veszprém környéke vagy Pécs - a kisebb városokban is bőven nagyobb élet van, mint itthon. Hogy miért?
Az emberek azért valamennyire ott igyekeznek egyediek és stílusosak lenni. Itthon meg, ha a viván divat az abroszing, akkor itt is az lesz.

A rokkerek meg - akár tetszik akár nem - le vannak maradva kb 10 évvel. A legnagyobb kultusza talán a modern metálból az IHM-nek van, de ki hallgat itthon normális metált, hardcore-t, metalcore-t vagy bármi ilyet?

KÉNSAV 2010.06.21. 14:10:33

@superzen: Már megbocsáss, de ahogy én látom, amikor nem ősmasszívumokat és "trú" metált hallgatnak a magyar rockerek, akkor metalcore folyik a csapból. Szerintem ezt el kéne zárni. Nem azért, mert szar (vannak jó metalcore előadók), hanem mert kibaszottul sablonos, és minden harmadik metálzenekar erre a vonatra ugrik fel. Itt Szegeden pl. a hardcore-postHC színtér is elég burjánzó, csak sajnos a zenekarok borzalmasak, szintúgy: sablon sablon hátán, copy-paste zenekarok egymás nyakán, és több ember lesi őket, mint a Blind Myselfet. Mert a dobosuk a haverjuk meg ilyenek. Amúgy mi számodra a "normális metál"? Már-már mintha azt mondanád, hogy az Isten háta mögött egy nyomorék zenekar.

Szerintem a baj a publicitással van. Csomó remek zenekar van itthon: IHM, Blind Myself, Superbutt, pozvakowski, Angertea, Chief Rebel Angel, Shapat Terror, Óriás, Dystopia - hogy kedvenceimet említsem. Ha nem keresel ezek után, nemigen leled meg őket. Nincs mindenki elmaradva tíz évvel, csak aki nincs elmaradva, azok közül sok ember köröz egy sablonból kiöntött lefolyó körül, és képtelen észrevenni azt, hogy pl. az alterzenekarok nagy része Lovasi és a Quimby szekere után lohol, és nem fogja fel, hogy pl. a Subscribe két énekese kizárólag tercelni képes egymás vokáljára.

A legyek márpedig legyek, és akit a tömegösztön vezet, az úgyis arra a szarra fog rárepülni, amelyik jobban bűzlik.

superzen 2010.06.21. 14:26:13

A kritika nem neked szólt megint, kedves H2SO4 :)

A problémáim:
- Lehet hogy van egy nagytucat sablonzenekar Szegeden, de van szcéna - és ez sokkal fontosabb annál, mint hogy van 20 zenekar, amiből 2 jó. Itt nincs szcéna, még Debrecenben is alig - egy debreceni HC zenekar van, ami igazán aktív - a Hanoi - velük jóban is vagyok, de a többi zenekart ők is Egerből hívják...
- A legtöbb nánásit ne mérd magadhoz, mert a legtöbb nánási metálarc Ossiant meg Pémobilt hallgat...
- Lehet, hogy van ennyi magyar zenekar (és végre valaki ismeri a pozvakowskit, bazmeeeg!), de akkor sincs az, hogy most az új Neurosis albumról bárki is agyalna itthon, vagy hogy külföldi zenekarokat próbálnának ismerni - onnan tényleg csak a Metallica-szintűek vannak kiemelve és az emberek arra mennek el, mondjuk egy Jarboe lehet, hogy a fülükig sem jut el...

KÉNSAV 2010.06.21. 14:44:32

Nem tudom, hol mértem magamhoz a nánási tömegfickókat :D Én nem hiszem, hogy akkor is kéne szcéna, ha a felhozatal szar. Nem hiszem, hogy ennek pozitív következményei vannak. Szcéna ide vagy oda, a szar zene nem az igényesség fokozója. És pláne nem a publicitásé.

Amúgy értem én, hogy hova akarsz kilyukadni, és egyet is értek veled, a fentebb említett részt kivéve :)

superzen 2010.06.21. 15:13:22

Ööö szerintem meg igenis fontos, hogy legyen szcéna, mert ha már van egy vagy két zenekar, ami ki tud emelkedni abból a támogatásból, akkor megérte - még akkoris ha a másik húsz szar.

Szerintem az itthoni kezdő elvárások sokszor túl magasak a zenekarokkal szemben, és még csak kompetíció sem tud létrejönni amiatt, hogy nincs színtér. A színtér közönség, ami anyagilag és tömegileg fenn tud tartani valamit, ami vezethet valahova. Ez nem jelenti azt, hogy a minőségvesztés lenne a cél: aki tud zenélni, úgy is viszi valahova. És pl szegedre le lehet szervezni egy Blind Myself koncertet, Debrecenbe még csak-csak, de ide? Sőt - még innen nincs is olyan társaság, akik együtt elmennének rá.

KÉNSAV 2010.06.21. 16:08:14

@superzen: Te ebben jóval jártasabb vagy, mint én, szal nem akarok nagyon ellenkezni :D Picit kétoldalú ez a dolog, mert én úgy látom ezt, hogy a néhány jó épp a sallang miatt nem fog kellő támogatást kapni, a te hozzáállásod optimistább, hogy mintha épp a sallang emelné ki igazán az értékesebbet. Perpill én azt mondom, hogy amíg az igényes hazai zene nincs normális támogatás alatt, kár csodát várni az "amatőr" zenétől.

superzen 2010.06.21. 16:16:20

Igényes poppal kell kezdeni, csak oda sokkal több kell, mint egy underground szcénához - ezért patthelyzet kb a magyar zenei élet - szerintem...
süti beállítások módosítása