a legjobb hely

A blog célja a hajdúság vonzáskörzetében - Hajdúnánásra koncentrálva - az éjszakai- és kulturális élet főbb eseményeinek bemutatása. A kommentelés indapass mellett lehetséges, erről bővebben a lentebb található FAQ-ban, mindenki legyen szíves homo sapiens módjára hozzászólni a témákhoz, a kötekedő, másokat becsmérlő bejegyzések törölve lesznek. A politikát - még ha a blog nevéből egyesek erre is következtettek - nem fogjuk tolerálni.

Kontakt/Info

Utolsó kommentek

VCO - Az ötvenes évek német és amerikai iskolája

superzen 2010.08.12. 16:55

 A rovat onnan folytatódik, ahol elakadt - időhiány és egyéb okok miatt, azonban mostantól felpörgetjük a dolgokat, hogy az izgalmas részek közelebb kerüljenek - mert valljuk meg, az elektronikus zenével kapcsolatban egy mondás biztosan igaz: minden kezdet nehéz.

 

 
Az Elektronische Musik olyan nevekhez köthető, mint Karlheinz Stockhausen és Gottfried Michael Koenig. Ezek a komponisták egy egészen más megközelítésből szemlélték az elektronikus zajkeltést, mint a franciák: a musique concrete akusztikus zajok elektronikus rögzítésére építette kompozícióját, míg a németek jelgenerálásban látták a jövőt, amely a mai szintetizátorhangok alapját képezi, szerves része a mainstream - akár pop akár rock zenéknek épp úgy, mint a techno válfajainak vagy az ambientnek. És azt sem feledjük, hogy ez még ugyanúgy a komolyzene kísérletezése, mint a musique concrete.
Stockhausen elektronikus zenéi máig töretlen népszerűségnek örvendenek, a zajok mintha egyenesen a világűrből érkeztek volna, ezzel előre megalapozva a space ambient műfaját.
 

 

Az amerikaiak is jelgenerálással kísérleteztek, azonban sokkal kevesebb kísérletezéssel, inkább dallamokra koncentrálva. Korai műveik gyakorta komolyzenekar mellett szólaltak meg, mint Morton Feldman Marginal Intersectione. Kiemelkedő Iannis Xenakis zenéje, aki matematikailag komponált elektronikus zenéivel előrevetítette a mai idm-et.
Ezek a zenék minden mai elektronikus zene alapját adták, Mc Hawertől Aphex Twinig mindegyikben fellelhetünk kezdeti hatásokat. Az elektronikus zene ezután egy jóval bonyolultabb vízre evezett, a szintetizátorok korszakára és tulajdonképpen javarészt kísérő szerepet töltött be a mindennapi populáris zenében. Megalapozta a pszichedelikus rock műfaját a Pink Floyd Hammond-orgonája, mely a mai napig emberek millióit igézi meg. 

 

Címkék: zene stockhausen eletronikus 50es évek xenakis

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://legjobbhely.blog.hu/api/trackback/id/tr72217382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hajdesz 2010.08.24. 13:22:29

Várjuk a folytatást!! :)
süti beállítások módosítása