a legjobb hely

A blog célja a hajdúság vonzáskörzetében - Hajdúnánásra koncentrálva - az éjszakai- és kulturális élet főbb eseményeinek bemutatása. A kommentelés indapass mellett lehetséges, erről bővebben a lentebb található FAQ-ban, mindenki legyen szíves homo sapiens módjára hozzászólni a témákhoz, a kötekedő, másokat becsmérlő bejegyzések törölve lesznek. A politikát - még ha a blog nevéből egyesek erre is következtettek - nem fogjuk tolerálni.

Kontakt/Info

Utolsó kommentek

Mi van a mozival? 2. rész

csanda garbó 2010.06.27. 16:48

Az előző írásban összedobált gondolatokat összeszedve utánajártam, hogy valójában mi is van a mozival. Szó lesz a változásokról, a lehetőségekről, és gimi után sokadjára megint át kell ismételnünk a kommunikációról tanultakat is egy kicsit.

2010. május 1-től több változás is életbe lépett az Ifiház életében. A képviselő-testületi döntést követően szűkített tartalommal és időkeretben lesz nyitva az Ifiház. A Teleház és Közösségi tér hétfőtől péntekig délelőtt 10 és délután 6 óra között van nyitva, havonta kétszer szombaton, amikor mozi van, akkor kilencig is nyitva vannak.

Moziban legutóbb akkor voltak a legtöbben, amikor a Titánok harca ment. Akkor 21-en ültek a teremben. Már kint van a júliusi program. A Robin Hood, és a Sex és New York 2 tökéletesen igazodik a mozi hagyományihoz - többnyire mindig is gyerekek, párocskák és családok jártak. Ha az egész marketinget ehhez a közönséghez igazítanák,  és olcsóbb lenne a jegy is, akkor sokkal több haszna lenne a mozinak. Iskolákat is be kéne vonni, legyen rendszeresen Disney a kicsiknek suliidőben, napközben; szombaton korai előadás a családoknak, este meg romantikázás. A többieknek meg ott lesz a filmklub. Csak azt is át kéne még gondolni.

„A moziban működő filmklub nagyon is közönségbarát filmekkel igyekszik nézőket toborozni, amint hallom, valamivel sikeresebben, mint 2004-2005-ben, amikor Tarantino-filmekkel, animékkel és vámpírmozikkal sem tudtunk egy stabil nézői kört kialakítani.” - mondja Vékony Gábor. A Roncs-film-klubot egy külön kis teremben szokták tartani. Ahogy belépsz ebbe a terembe, elkezd fojtogatni az irodai szobákra jellemző, steril atmoszféra, és pillanatokon belül az lesz az érzésed, hogy itt még egy vígjátékra se lehetne igazán ráhangolódni. Nemcsak kényelmetlenek a székek, de az üres hófehér, falak és a barátságtalan hangulat annyira elveszi az ember kedvét a filmezéstől, hogy így már az is csoda, ha tavaly ősz óta van az az 5-6 fiatal, aki eljárkál ezekre a kis találkozókra. Nem lehet itt jót mozizni. Tök mindegy, hogy Fellilit kóstolgató filmbuzi az illető, vagy egyszerű filmnéző, bizonyára mindketten egyetértenek abban, hogy a szórakozás elengedhetetlen komponense a kényelem és a hangulat.


Szerintem érdemes lenne valamiféle mozihangulatot is kialakítani, legalább kirakni egy-két plakátot a falra. A műsorról meg nem tudom eldönteni, hogy kinek szólhat igazából. Ha átgondoltan, tematikusan működne a dolog, akkor az emberek is jobban odafigyelnének.

Amúgy meg a legfontosabb baja az Ifiháznak: a reklámozás. Tudtál arról, hogy van filmklub? Nem. És arról, hogy mi lesz júlisban a moziban? Arról se. Azért mert NÁNÁSON NINCS SEMMI REKLÁM. Az embereknek gőzük sincs, hogy mi történik itt. Figyelemfelkeltő és ízléses plakátok, szórólapok, flyerek kellenek, a lehető legjobb és legtöbb helyeken kirakva, kezdve a legforgalmasabb utcáktól a leglátogatottabb szórakozóhelyekig. Ez alapvető kommunikációs dolog. Az Ifiház egyszerűen nem is próbálkozik azzal, hogy megszólítsa a fiatalokat. Vagy ha igen, akkor rosszul csinálja (lásd Hi-Life).

A kertmoziról is szó volt a múltkor. Kifejtettem, hogy mik is az előnyei egy ilyen vetítésnek: hangulatos, kellemes, nyárias, és odavonzza az emberek figyelmét is. Vékony Gábor elmondta nekünk, hogy „2004 nyarán volt is néhány vetítés a benti udvaron az akkori Roncs-film-klubosok asszisztálásával. A kezdeményezés megbukott, főleg mert a technikai lehetőségek korlátozottak voltak, (a csapnivaló hangosítás tönkrevágta az élményt), illetve a szokásos minimális reklámozás sem kecsegtetett hosszú élettartammal. Ma mindezeket a hibákat könnyebb lenne elkerülni.” Szerintem meg kéne próbálni mégegyszer! Szerezni kéne kanapékat, fotelokat, meg kis asztalokat, és átköltöztetni a Roncs-film-klubot néhányszor az udvarba. Egy filmklubnak pont ideális, és az érdeklődés is nagyobb lenne. Képzeljétek el, milyen jó lenne így megnézni néhány Tarantino filmet!

Címkék: mozi hajdúnánás ifiház mi lenne ha?

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://legjobbhely.blog.hu/api/trackback/id/tr292113802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hajdesz 2010.06.28. 00:35:20

Mondjuk ez az udvar is elég szarul néz ki most, de simán hangulatossá lehetne tenni egy kis okoskodással!! :):)
Hajráá-hajráá.. Én drukkolok a mozinak! :-)
Jah, és most már szerintem is valóban tényként kezelhető, hogy eljött a reklámozás ideje!!!

Tischi 2010.06.28. 12:27:40

Sziasztok!

Üzenem azoknak, akik kedvelik a "közönségfilmeket", valamint a gyerekeknek, párocskáknak és a családoknak, hogy szerintem érdemes megnézni a Robin Hood-ot! Meglepő módon nem a klasszikus történetet dolgozzák fel benne, hanem a legenda előzményeit. Ha kicsit jobban figyelünk, érdekes párhuzamokat lehet benne felfedezni más történelmi korszakokkal is.
Hajrá Mozi!

Tádécska 2010.06.29. 00:37:25

Nem akarok kötekedni, de van pár észrevételem a mozis bejegyzésekkel kapcsolatban.
ad1: Ahogy KÉNSAV is leírta, elég csapongó a véleményed, csanda. Ha egyszer ezt, másszor azt állítod, nem leszel hiteles, hogy ez még min múlik, azt már korábban kifejtették.
ad2: Szerintem ez a pongyola stílus nem tesz jót a blognak. Fura érzés egyszer az elektronikus zene történetét olvasni, másszor meg olvasni (sokszor), hogy KÉNE.
ad3: Sok szó esett itt már a reklámozásról. Kicsit gondoljuk át, milyen egy átlagembernek lenni: sétálok az utcán, simán elsétálok a plakátok mellett, szemrebbenés nélkül, és sokszor talán az sem számít, látványos-e, vagy nem. Én itt nem is feltétlen a tartalom, hanem a méret függvényének tekintem a sikerét. Egy sima a/4, vagy a/5 méretű plakát nem megoldás. Hangzatos, de szerintem irreleváns dolog a flyereket emlegetni. Gondoljatok bele, ti elolvassátok őket?! Elmegyek a Sörbárba, leülök az asztalhoz, sörözök, nem nagyon fog érdekelni a szórólap a pulton, örülök, ha a sörömet megkapom 10 percen belül.
ad4: Erősnek tartom ezt a filmklubos, filmbuzis párhuzamot, nem ezen kellene szerintem lovagolni.
ad5: A kerti mozizás helyszínének szerintem jobb helyet is találhatnánk egy sikátornál. :D Mindenképpen csendesebb környéken kellene, például egy kocsmakertben. Biztos van pár, amelyiket a kutya sem használ, viszont fogyasztókkal elképzelné a tulaj ezt az opciót is.
ad6: A jogi hercehurca a 21. században szerintem nem a realitás.
Ez már nem ide tartozik, de kíváncsi lennék arra, mit szóltok a flashmob-hoz, mint jelenséghez, mennyire lenne közösségformáló pár ilyen spontán, vagy csak minimálisan szervezett program. Csak a képzelet szabhat határt, milyen flashmob is legyen az. :D

superzen 2010.06.29. 10:45:59

@Tádécska:
ad1: Csanda véleményével nincs is gond, meg sokszor egyet tudok vele érteni, inkább azzal nem, hogy túl sokszor hangoztatja, ez által bicskanyitogató jelleget vesznek fel olykor hozzászólásai. Nem ítélkezni kell, hanem alternatívát mutatni - ezt már számos alkalommal elmondtam.
ad2: A pongyola stílus sokszor a sajátomé is kicsit, úgy érzem, illetve komolyabb bajom sincs vele: szerintem a lazaságra szükség van, nem teremthetünk vaskalapos légkört, főleg nem addig, amíg a blog gyakorlatilag nincs kész (ami már nem is sok idő).
ad3: szerintem az elsődleges probléma nem az átlagemberek figyelmével van, hanem azzal, hogy pl. a mozi plakátjai - amik bőven nagyobbak az A4-es méretnél - összvissz a mozi ajtajára vannak kitéve, illetve egyéb felületeken komoly hiányosságot mutatnak - pl. nem írnak dátumot egy-egy rendezvényre, ami szerintem ciki (ez konkrétan a Hi-Life-ban volt), csak annyit, hogy bővebb info az Ifiházban. A3 feletti plakátokkal kell kezdeni nyilván, meg jó minőségű, igényes flyerekkel, úgy, hogy itthon megteremtjük neki a kultuszt. A flyereket pedig osztogatni kell elsősorban, vagy postaládába dobálni - sok meló, de így célba érnek a dolgok.
ad5: a kerti mozizás a sikátor melletti kocsmakertben lenne, csak ki kellene alakítani. Szerintem annál ideálisabb és "flashebb" mozizós helyet nehéz lenne kialakítani.
ad6: sajnos a jogi hercehurca a 21. században is realitás, de filmklubos keretek közt nem vészes, megoldható. Ellenben ha ez elkezd nagyban folyni, életveszélyes lesz.
Arra ami nem ide tartozik: vicces szó a flashmob, csak az a baj, hogy a legtöbb nánási nem hogy nem tud spontán bulizni, magát a szót sem érti. Majd ha eljön az ideje, lehet flashmobokat is, persze.
Ennyit szerettem volna mondani, köszi :)

KÉNSAV 2010.07.02. 12:27:41

Ilyenkor jönne az, hogy én is hozzámazsolázok és szőrszálhasogatok egy keveset, de ezt most nem teszem, mert ami itt le van írva, azzal teljes mértékben egyetértek.
A steril környezet borzalmas. Élettelen. Mégis divat mostanság használni, csak minek. Emlékeztek, régen hogy nézett ki a mozi? Oké, mocskos volt, picit szakadt volt - de ÉLT. Én visszasírom a régi külsőt, a barnás-sárgás, barátságos színeket. Most minden szürke és fehér és üres, mihelyst belépsz, a hely azonnal rád mordul, hogy "mi a faszt keresel te itt?" Régen tele volt plakátokkal a fal, és nem is fontos, hogy játsszák-e az adott filmet, mert jól mutattak a falon - bár a mai filmek posztereit lehet, hogy én se raknám ki falra, azok is halottak vagy gumiból vannak sokszor. De random időszakokból kiragadott filmek poszterei jól mutatnának, szerintem.

A flyer-dolgot mondjuk én se nagyon feszegetném, saját kézből tudom, hogy inkább elrettentő mint vonzó, az utcán szórólapokat osztogató fiatalok látványa. Már azelőtt ki akarom dobni, hogy a kezembe nyomják, és noha bele szoktam nézni, semmi érdeklődésem nincs iránta, még akkor se, ha amúgy jó program. Ami pénzből azt a millió flyert kinyomtatná az ember, akkor már inkább megérné kevesebb, nagyobb, látványosabb plakát kinyomtatása és a megfelelő helyen való kitétele. Flyerrel siker szerintem úgy lehetne, ha szisztematikusan elárasztanánk a falakat velük, de ezt a megoldást én nem támogatnám.

superzen 2010.07.02. 12:56:22

@KÉNSAV: flyer terén agree, viszont matricát érdemes lenne nyomatni. szerintem. több okból is: a matricát nem szokták csak úgy kidobni az emberek, ha kézbe kapják, másrészt, ha kiragasztod valahova, azt onnan nem szedik le egykönnyen, míg egy plakátot egyszerűen lemos az eső.

KÉNSAV 2010.07.02. 13:22:16

@superzen: A matrica ráadásul már elég kicsi ahhoz, hogy esetleg kreatívan formába rendezhesse az ember egy felületen, így jobban felkelti a figyelmet esetleg.

csanda garbó 2010.07.02. 14:17:19

@KÉNSAV: "mihelyst belépsz, a hely azonnal rád mordul, hogy <mi a faszt keresel te itt?>. Régen tele volt plakátokkal a fal, és nem is fontos, hogy játsszák-e az adott filmet, mert jól mutattak a falon"

:D a filmposzteres dologban nagyon igazad van! emlékeztek arra a kurva nagy időzsarus plakátra? attól mindig beszartam. én mondjuk a kávézóból is hiányolom ezt. ha már mozi presszó, akkor legyen mozis, stílusos, szellemes. látszik, hogy akik ma nánáson vendéglátással foglalkoznak, mennyire csak a pénzért csinálják, nem visznek bele semmi egyediséget, fantáziát.
süti beállítások módosítása